maandag 18 november 2013

Inspiratiebronnen

Hoi! Ben je een blogger en ken je ook dat probleem van inspiratieloosheid? Ik ken dat ook. Ik heb voor jou enkele tips en uitleg tegen inspiratieloosheid. Zo kan je ook lekker posts schrijven als je zin hebt maar geen inspiratie!

Mijn manieren om inspiratie te vinden zijn:
Het dagelijks leven
Mijn eigen gevoelens
DIY's op Pinterest 
Inspiratieboekje
Het nieuws
Qoutes/foto's


1. Het dagelijks leven
In het dagelijks leven kan je al veel inspiratie vinden. Een bepaalde situatie waar je anoniem je mening over wil geven (zorg dan ook dat je het niet teveel beschrijft als je anoniem wilt blijven). Of gewoon je hobby, passie of waar je hart ligt. Dat heb ik al gedaan de vorige post, dat ging over de sims, wat mijn hobby en passie is. Daar kan je ook wat leuks in vinden en vooral omdat je goed weet waar je over schrijft, omdat het je hobby is.

2. Mijn eigen gevoelens
Soms heb ik wel eens gevoelens die ik van me af wil schrijven en dat kan helpen in een blog of verhaal. En dat kan ook een goede bron zijn voor je posts. Voor veel mensen lucht het ook op. Als je niet wilt dat heel de wereld het leest kan je het ook gewoon schrijven op word (en eventueel opslaan), dan heb je het ook van je af geschreven maar blijft het gewoon voor jezelf. Ga geen andere mensen zwartmaken op je blog want als die persoon dat leest kan hij klacht indienen.

3. DIY's op Pinterest
Pinterest is een site waar je veel inspiratie vind voor DIY's, nailarts...
Je kan er op een foto klikken en dan doorklikken naar de site, waar je weer meer DIY's vindt. En dat kan ook een goede inspiratiebron zijn voor je blog
OPGELET! Vermeld ALTIJD de bron erbij, want er is niks irritanters dan met andermans werk gaan pronken, en als fotobewerker weet ik dat maar al te goed
4. Inspiratieboekje
Zoals je op de foto hierboven ziet, dat kan een simpel notitieblokje zijn dat je misschien altijd bij je hebt, en als er een idee opduikt schrijf je het snel op. Dan heb je altijd iets om over te schrijven. En tijdens het schrijven ontwikkelen zich soms nieuwe dingen bij dat onderwerp waarover je schrijft, en zo bekom je meestal een leuke en originele blogpost

5. Het nieuws
In het dagelijks nieuws op tv, in de krant, op facebook... kan je ook wel dingen vinden om over te schrijven. Als er iets gebeurt in een land waarvoor je respect wilt tonen kan je daarover bloggen. Of je mening uiten, maar doe dat wel beleefd. Het is belangrijk om een goede en beleefde indruk te maken op je volgers. Maar ook gewoon een leuke en grappige indruk

6. Quotes/foto's
Wat ook leuk kan zijn is voor het bijvoorbeeld kerst is allemaal kerstfoto's posten om in de stemming te komen. En qoutes zijn altijd mooi, dus zo'n post kan je ook wel eens uit de nood helpen. Maar ga geen 5 posts achter elkaar met quotes zetten, dat is eentonig. 

Dat waren zo'n beetje mijn tips voor inspiratieloosheid! Je kan sommige blogposten ook terugvinden op Girlscene, onder de naam Nikita en mijn foto is een jaguar met een bolletje wol. Omdat ik denk dan sommige posts ook handig zijn voor de mensen daar
xxx Nikita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten